Local News

Actions

SCAM ALERT: Nevada Supreme Court does not collect warrant fees

Posted at 11:08 PM, Oct 28, 2019
and last updated 2019-10-29 02:10:15-04

LAS VEGAS (KTNV) — In recent days, individuals have contacted the Nevada Supreme Court attempting to obtain refunds for warrant fees or bail payments made through a web link provided by an imposter.

The false message indicates the victim must pay the warrant fee or face arrest.

The Nevada Supreme Court and Court of Appeals only hear appeals from District Court cases. No warrant or bail fees are collected when an individual files an appeal.

None of the individuals who have contacted the Supreme Court have pending appeals or other business with the Court.

As the Supreme Court does not collect warrant fees from appellants, this request caused concern for staff at the Court.

Additionally, the individuals had limited English proficiency and were not familiar with appellate court processes. Most of the calls have been from Las Vegas.

Individuals who may have fallen victim to a similar scam involving the Nevada Supreme Court of the Nevada Court of Appeals should contact the Nevada Attorney General, Consumer Complaints, at (702) 486-3132, or file a complaint online at ag.nv.gov.

**********

En los últimos días, gente desconocida se han puesto en contacto con la Corte Suprema de Nevada para intentar obtener reembolsos por los honorarios de la orden o los pagos de fianza a través de un enlace web proporcionado por un impostor. El mensaje falso indica que la víctima debe pagar la tarifa de la orden o ser arrestado.

La Corte Suprema de Nevada y la Corte de Apelaciones solo escuchan apelaciones de casos de la Corte de Distrito. No se cobran tasas de fianza o fianza cuando una persona presenta una apelación. Ninguna de las personas que se han comunicado con la Corte Suprema acerca de esta estafa tiene apelaciones pendientes u otros asuntos con la Corte.

La Corte Suprema no recauda los honorarios de los recurrentes, esta solicitud causó preocupación para el personal de la Corte. Además, las personas que fueron llamadas tenían un dominio limitado del inglés y no estaban familiarizados con los procesos del tribunal de apelaciones. La mayoría de las llamadas han sido de Las Vegas.

Las personas que pueden haber sido víctimas de una estafa similar que involucra a la Corte Suprema de Nevada de la Corte de Apelaciones de Nevada deben comunicarse con el Fiscal General de Nevada, Quejas del Consumidor, al (702) 486-3132, o presentar una queja en línea en ag.nv.gov.